Fistula Perianala

Fistula perianală este un traiect (canal) patologic între rect și țesuturile adiacente.

Apariția fistulei perianale are legătură strânsă cu abcesul perianal. Odată cu dezvoltarea procesului inflamator și afectarea țesuturilor în zona perianală, apare un traiect fistulos - un canal, care se deschide atât în rect cât și pe pielea regiunii perianale. Aceast traiect se numește fistula perianală. Existenta unei fistule perianale poate duce la diverse complicații, disconfort fizic și psiho-emoțional, și necesită tratament imediat, cel mai adesea tratamentul chirurgical.

În marea majoritate a cazurilor (aproximativ 95%), fistula perianală reprezintă o complicație a unui abces perianal dar poate sa aibă legătură și cu următoarele patologii:

• Boala Crohn;

• Tuberculoza intestinală;

• Actinomicoza;

• Infecții cu chlamydia, sifilis, HIV;

• Leziuni la naștere;

• După intervenții chirurgicale ginecologice și la nivelul rectului.

În funcție de localizarea anatomica a fistulei exista următoarele variante:

Fistula submucoasă;

Fistula intersfincterică;

Fistula transsfincterică;

Fistula extrasfincterică.

Tratamentul fistulei perianale este exclusiv chirurgical. Exista o gama larga de intervenții chirurgicale, care pot fi efectuate în ambulator sau necesita internare, iar alegerea potrivită este bazată pe echilibrul dintre riscul de recidiva al fistulei și riscul de incontinență.