Abces Perianal

Abcesul perianal este o inflamație acută a țesutului perirectal, cauzată de răspândirea procesului inflamator din criptele și glandele anale.

Diagnosticul abcesului perianal se bazează pe acuzele pacientului, severitatea starii generale acestuia, durata bolii, rezultatele examenului clinico-paraclinic. Principalele manifestări clinice ale abcesului perianal includ: debutul acut al bolii, durere importanta la nivelul rectului, perineului sau pelvisului, febră.

Tratamentul abcesului perianal este doar chirurgical. Operația trebuie sa fie efectuată în următoarele ore după confirmarea diagnosticului. Întârzierea operației nu numai ca înrăutățește starea pacientului, dar agravează și prognosticul, deoarece procesul inflamator se răspândeste prin spațiile pelvisului, distruge structuri musculare ale sfincterului și peretele rectului.

Prognosticul este în general favorabil cu o operație corect efectuată în timp util. Factorii nefavorabili din punct de vedere prognostic al abcesului perianal sunt: ​​o perioadă lungă de boală, intoxicația severă, insuficienta multipla de organe.

Nu există o preventie specifică a abcesului perianal. Profilaxia constă în măsuri generale de consolidare care vizează eliminarea factorilor etiologici ai bolii:

1) Susținerea și întărirea imunității locale și umorale;

2) Tratamentul focarelor de infecție acută și cronică;

3) Tratamentul corespunzator al bolilor cronice  (diabet, ateroscleroză etc);

4) Corectarea tulburărilor funcționale (constipație, diaree);

5) Tratamentul în timp util al bolilor proctologice concomitente (hemoroizi, fisuri anale, criptită etc.).

La Cabinetul de Chirurgie generala - Dr.Kobylinskyi intervențiile chirurgicale sunt efectuate in maxima siguranța și cu cele mai bune rezultate. Pentru consultații și mai multe informații puteți sa ne contactați la numărul de telefon: